FANDOM

Mercedes Jones
Amber.jpg
Płeć Kobieta
Wiek 21
Kolor włosów Czarny
Kolor oczu Ciemny brązowy
Wzrost 160 cm
Miejsce zamieszkania Lima, Ohio
Przynależność Była członkini New Directions

Absolwentka WMHS

Była członkini The Troubletones

Była członkini The Cheerios

Była członkini Rhythm Explosion

Studentka na University of California

Ksywki Kochanie, Siostra, Aretha, Pani Jones, Moja dziewczyna, Szczęśliwa pijana dziewczyna
Rodzina Mr.Jones (Ojciec)

Mrs.Jones (Mama)

Julius Jones (Wujek)

Przyjaciele Kurt Hummel (Bliski przyjaciel)

Rachel Berry (Bliska przyjaciółka)

Santana Lopez

Sam Evans

Tina Cohen-Chang

Finn Hudson

Artie Abrams

Blaine Anderson

Matt Rutherford

Noah Puckerman

Mike Chang

Brittany Pierce

Quinn Fabray

Lauren Zizes

Joe Hart

Sugar Motta

Rory Flanagan

Wade "Unique" Adams

Kitty Wilde

Marley Rose

Jake Puckerman

Ryder Lynn

Mercedes Jones - jedna z pierwszej piątki chóru New Directions w WMHS. Ukończyła szkołę w odcinku "Goodbye". Od zawsze uważana za jedną z diw w chórze. W pierwszym i drugim sezonie najlepsza przyjaciółka Kurta, zawsze potem byli bardzo blisko ze sobą, niestety nie tak blisko, jak wtedy. Przyjaźniła się wówczas wtedy również z Tiną, w 3 sezonie bliżej zaprzyjaźniła się z Santaną Lopez i Brittany Pierce, a w 4 widać jej bliższe relacje z Mike Changiem. W piątym sezonie jej najbliższymi przyjaciółmi są byłe współdiwy - czyli Rachel i Kurt. Mercedes chodziła z Puckiem, Shanem i Samem. Pod koniec 3 sezonu przyjęła kontrakt muzyczny i wyjechała do Los Angeles. Powraca w kilku odcinkach czwartego sezonu, jako trener wokalny. Brittany często myli z nią Wade'a. Od sezonu piątego jest postacią gościnną. Mercedes jest otyłą osobą, jednak zawsze stąpała twardo po ziemi. Nie boi się wyzwań, lubi konkurować. W trzecim sezonie odchodzi do chóru "The Troubletons" z powodu Rachel. Jones twierdziła, że Rachel dostaje najwięcej solówek. Sprowadza do nowego chóru Santanę i Brittany, jednak w odcinku "Hold on to Sixteen" wszystkie wracają do New Directions. W odcinku "Wonder-ful" dowiadujemy się, że zrezygnowała z kontraktu, bo nie chciała rozebrać się do okładki płyty. W odcinku "City of Angels" dowiadujemy się, że dostała kontrakt i nagrywa swoją płytę. W odcinku "New New York" przeprowadza się do Nowego Jorku i mieszka  z Samem i Blainem. W odcinku "Bash" wraca do Sama, ale zrywa z nim w "The Untitled Rachel Berry Project". Pojechała w trasę koncertową z Brittany i Santaną. W 6 odcinku 6 sezonu chce pomóc Rachel w powrocie na Broadwayu oraz oznajmia, że ma nowego chłopaka.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest pierwszą członkinią New Directions.
  • Do odcinka "Goodbye" pojawiła się we wszystkich odcinkach serialu.
  • Jest chrześcijanką.
  • Członkini Bożej Brygady (3 sezon).
  • Lubi chipsy.
  • Pomimo tego, że w czwartym sezonie jest w obsadzie głównej występuje w mniejszej ilości odcinków, niż w piątym sezonie, kiedy jest tylko w obsadzie gościnnej (sezon 4 - 8/22, sezon 5 - 12/20).
  • Chce zachować cnotę do ślubu. 
  • Podkochiwała się w Kurt'cie Hummel'u. 
  • Amber Riley, która wcieliła się w Mercedes wygrała amerykański Taniec z Gwiazdami w 2013.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki